Abstract
When the education system was overwhelmed by the COVID-19 pandemic, school principals had to take on the mantle of digital literacy by ensuring that teachers and learners attained and utilized digital tools and platforms. This study aims to explore the impact of digital leadership among school principals on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait. This quantitative study used two surveys, the Principal Technology Leadership Assessment, and the Teacher Technology Integration Survey. The sample consisted of 113 school principals and 404 teachers from public elementary schools in Kuwait. The study revealed that digital leadership among school principals had a positive impact on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic. Discussion and implications for policymakers, The impact of digital leadership on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait school principals, and future research are introduced.
เมื่อระบบการศึกษาถูกครอบงำโดยการระบาดใหญ่ของ COVID-19 ผู้อำนวยการโรงเรียนต้องรับหน้าที่ของการรู้หนังสือดิจิทัลโดยทำให้แน่ใจว่าครูและผู้เรียนบรรลุและใช้เครื่องมือและแพลตฟอร์มดิจิทัล
การศึกษานี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อสำรวจผลกระทบของความเป็นผู้นำทางดิจิทัลในหมู่ผู้บริหารโรงเรียน
ต่อการบูรณาการเทคโนโลยีของครูในช่วงการระบาดใหญ่ของ COVID-19 ในคูเวต การศึกษาเชิงปริมาณนี้ใช้แบบสำรวจสองแบบ ได้แก่ การประเมินความเป็นผู้นำด้านเทคโนโลยีหลัก และแบบสำรวจการรวมเทคโนโลยีของครู กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยผู้บริหารโรงเรียน 113 คน และครู 404 คน จากโรงเรียนประถมศึกษาของรัฐในคูเวต ผลการศึกษาพบว่าภาวะผู้นำทางดิจิทัลของผู้บริหารโรงเรียนส่งผลดีต่อเทคโนโลยีของครู บูรณาการในช่วงการระบาดของ COVID-19 การอภิปรายและความหมายสำหรับผู้กำหนดนโยบาย ผลกระทบของความเป็นผู้นำทางดิจิทัลต่อการบูรณาการเทคโนโลยีของครูในช่วงการระบาดใหญ่ของ COVID-19 ในผู้บริหารโรงเรียนในคูเวต และการวิจัยในอนาคต
Munirah Khalid AlAjmi, The impact of digital leadership on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait, International Journal of Educational Research, 2022
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น